Míg tíz évvel ezelőtt főként az Iszlám Államhoz köthető szervezett terrortámadásokról beszélhettünk, addig az utóbbi években ezeket felváltották a magányos elkövetők merényletei.
Új címkékkel és tájékoztató táblákkal találkozhatunk a boltokban. December 13-án hatályba lép ugyanis az az uniós rendelet, amely egységesen szabályozza az élelmiszereken található jelzéseket, feliratokat. A cél, hogy ne lehessen megvezetni a vásárlókat.
Szombattól már hivatalosan is kötelezővé válik az élelmiszerek újfajta címkézése. Az elmúlt hetekben már lehetett látni a készülődés jeleit, sok terméken például már megtalálhatóak voltak a kiemelt allergén információk. Az új rendelet célja az, hogy ne lehessen félrevezetni a fogyasztókat. Nagyon fontos eleme így az olvashatóság.
A termékek tápértékét is jelölni kell majd, de ez csak 2016 decemberétől lesz kötelező.
Ez egyszerű az előrecsomagolt termékeknél. Bonyolultabb a helyzet azonban abban az esetben, ha felvágottat szeleteltetünk a hentespultnál. Mivel az előre nem csomagolt élelmiszereknél is érvényes lesz a szabályozás, akkor kapjuk majd meg szóban a szükséges információt, amikor a szemünk előtt csomagolják az élelmiszert. Vagy épp kihelyezett tájékoztató füzetekből, táblagépekről, esetleg a mérleg információi alapján tájékozódhatunk.
KATTINTS! Orbán: azért kell fizetni, hogy kevesebbet fizessünk
Régóta készülnek a boltok
A SPAR a Földművelésügyi Minisztériummal, illetve a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatallal folyamatosan egyeztetve több, mint egy éve készül az átállásra. Felülvizsgálták sajátmárkás csomagolt termékeiket, és ahol szükséges volt, gondoskodtak a már megfelelő információtartalmú csomagolás legyártásáról. Ugyanígy az Auchannak is csak a sajátmárkás termékeken kellett csomagolást váltani. Az előre nem csomagolt termékeknél pedig, azaz a lédig, kimért termékek esetében minden adatot be kellett folyamatosan kérniük írásos formában, hogy a vásárlók rendelkezésére tudják majd azokat bocsátani.
- mondta el a Pénzcentrumnak Fehér István, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.
A SPAR-nál a polcokon található árjelző cédulákról is lehet tájékozódni, ezen számok formájában láthatók az allergének, a hivatalos jelölés szerint:
- 1.Glutént tartalmazó gabonafélék (azaz búza, rozs, árpa, zab, tönkölybúza, kamut, illetve hibridizált fajtái) és a belőlük készült termékek
- 2.Rákfélék és a belőlük készült termékek
- 3.Tojás és a belőle készült termékek
- 4.Hal és a belőle készült termékek
- 5.Földimogyoró és a belőle készült termékek
- 6.Szójabab és a belőle készült termékek
- 7.Tej és az abból készült termékek (beleértve a laktózt)
- 8.Diófélék, azaz mandula, mogyoró, dió, kesudió, pekándió, brazil dió, pisztácia, makadámia vagy queenslandi dió
- 9.Zeller és a belőle készült termékek
- 10.Mustár és a belőle készült termékek
- 11.Szezámmag és a belőle készült termékek
- 12.Kén-dioxid és bizonyos szulfitok
- 13.Csillagfürt és a belőle készült termékek
- 14.Puhatestűek és a belőlük készült termékek

Azaz például egy szalagos fánk árcéduláján szerepelnie kell az 1,3,7 jelzésnek. De ez a paraszt kenyér például tartalmaz glutént, szóját(!) és tejet.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Magán a terméken más színnel, vagy vastagított betűkkel kell kiemelni az allergéneket, például így:

KATTINTS! Így spórolj karácsonykor: 500 forintból vacsorát
Az, hogy meddig találkozhatunk a boltokban régi címkéjű termékekkel, sok tényezőtől függ. Mekkora a forgalom, mekkora a felhalmozott készlet abból az adott termékből, illetve:
- tájékoztatta a Pénzcentrumot Gál Judit, az Auchan Magyarország kommunikációs igazgatója. A rendelet hatálybalépésétől számítva minimum három év áll a vállalkozások rendelkezése, így addig még előfordulhatnak régi címkék.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








